Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker?
    Neem contact op met een medewerker van het cultuurcentrum. Die spreekt onderling verder af met jou. Je kan ons ook telefonisch contacteren.

  • Ik wil andere plaatsen, kan dat?
    Je krijgt automatisch de best beschikbare plaatsen, maar je kan die aanpassen op het einde van je reservatie. Daar krijg je een overzicht van je bestelling. Kies voor 'Wijzig plaatsen' en duid de nieuwe plaatsen aan op het zaalplan. Bij de voorstellingen op locatie kan je jouw plaatsen niet aanpassen, want daar is het 'vrije zit'.

  • Ik heb stoelnummer 5 en 7. Zitten we naast elkaar?
    Ja, deze stoelen staan naast elkaar. Het theater heeft even en oneven nummers. Aan de linkerkant van de zaal vind je de even nummers, aan de rechterzijde van de zaal de oneven nummers. Je vindt stoelnummers 1 en 2 in het midden van de rij.

  • Ik heb een cadeaubon of ruilbon, kan ik via de website bestellen?
    Ja, kies bij 'betaalmethode' voor 'Gebruik waardebon' en geef je bonnummer (12-cijferige code) in. Het bedrag wordt in mindering gebracht. Het saldo van de bon kan je nadien ook nog gebruiken bij een volgende aankoop.

  • Wanneer ontvang ik mijn online bestelde tickets?
    Na bevestiging van de betaling ontvang je een mail met je tickets. Controleer goed of je het juiste mailadres ingevuld hebt.

  • Kan ik met mijn vriendenpas twee tickets aan vriendenprijs kopen van dezelfde voorstelling?
    Neen dat kan niet. Een vriendenpas is persoonlijk met een uniek code. De code van de vriendenpas is maar een keer geldig per voorstelling.

  • Hoeveel tickets kan ik tegelijk bestellen?
    Je kan maximum zes tickets per voorstelling kopen. Bij voorstellingen uit het familieprogramma zijn dat maximum tien tickets. Voor grotere reservaties en groepen contacteer je onze medewerkers.

  • Kan ik bij de start ticketverkoop tickets kopen met vriendenpas en op het zelfde moment extra losse tickets kopen  voor familie en vrienden zonder vriendenpas?
    Niet in één keer. Je doet twee reservaties via de Ticketshop. Eerst doe je de bestelling van tickets met vriendenpas via de knop ‘BESTEL VRIENDENPAS + TICKETS’. Daarna bestel je de losse tickets zonder vriendenpas. Je vindt die mogelijkheid helemaal onderaan, bij 'LOSSE TICKETS’

  • Ik heb een vriendenpas. Kan ik in het lopende seizoen extra voorstellingen boeken met vriendenpas en op het zelfde moment ook voor mijn vrienden tickets zonder vriendenpas zodat we samen kunnen zitten?
    Ja, dat is zeker mogelijk, Je vindt die mogelijkheid helemaal onderaan bij ‘LOSSE TICKETS’. In de ticketshop kan je per voorstelling een basisprijs, kortings- en vriendenprijs aanduiden. Voor tickets aan vriendenprijs geef je steeds je vriendenpascode in. Een vriendenpascode is 12 karakters lang.

  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, kan dat?
    Controleer bij de ingave of je e-mailadres correct is, anders ontvang je geen bevestiging. 
    Je mail kan ook bij 'ongewenste e-mail' zitten, controleer dit even in je mailbox. 
    Bij twijfel neem je contact op met het cultuurcentrum.

  • Waar vind ik de code van mijn vriendenpas?
    In de bevestigingsmail van de aankoop van je vriendenpas en in het pdf-bestand. Een vriendenpascode is 12 karakters lang.

  • Wanneer kan ik als Vriend van Stroming een gratis film en voorstelling kiezen?
    In september krijg je een mailtje met een keuzelijst. De codes die je hiervoor nodig hebt, staan ook in de bevestigingsmail van de aankoop van je vriendenpas.

  • Moet ik e-tickets printen of kan ik ze ook op mijn telefoon laten zien?
    Je kan je e-tickets ook op je mobiele telefoon tonen. Houd bij binnenkomst de tickets op je telefoon klaar en zet de helderheid van je scherm op maximaal. E- tickets kunnen ook via de app ‘Ticketmatic’ afgeleverd worden.

  • Waarom willen jullie mijn telefoonnummer en e-mailadres?
    Deze gegevens gebruiken we om wijzigingen en annuleringen door te geven.

  • Kan ik voor de aanvang van de voorstelling nog tickets aan de kassa kopen?
    Is de voorstelling niet uitverkocht, dan kan je de avond zelf nog tickets kopen aan de kassa. Die is geopend 1 uur voor aanvang van de voorstelling. Kom tijdig om lange wachtrijen te vermijden. Zo kunnen we stipt starten. 

  • Kan ik met de bankkaart betalen?
    Ja, je betaalt de tickets en de drank via bancontact. Contactloos betalen via NFC is ook mogelijk tot een bedrag van 50 euro.

  • Mag ik nog binnen in de zaal als de voorstelling al begonnen is?
    Dat is afhankelijk van de eisen en wensen van de productie die op dat moment speelt. Het kan immers storend zijn voor de artiesten op het podium.
    Het is ook storend voor het publiek dat al aanwezig is in de zaal.  We kunnen je niet garanderen dat je de voorstelling nog kan bijwonen.

  • Wat als ik het geluid in de zaal te luid vind?
    Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te vermijden dat de limiet overschreden wordt. 
    Je kan oordoppen vragen aan het onthaal.

  • Mogen we eten en drinken meenemen in de zaal?
    Neen, in de zaal is het verboden om te eten en te drinken.

  • Mag mijn kind op mijn schoot tijdens de voorstelling?
    Ja, dat mag. Je moet wel een ticket kopen voor je kind en een stoel reserveren.

  • Ik wil tickets, maar de voorstelling is uitverkocht
    Als een voorstelling uitverkocht is, kan je naam toevoegen aan een digitale wachtlijst. We contacteren je dan als er tickets vrijkomen. Je vindt de link naar de digitale wachtlijst steeds bij de voorstelling zelf.

  • Heb je tickets over? Ben je verhinderd?
    Vraag een ruilbon aan. Annuleren kan enkel drie werkdagen vóór de voorstelling. De ruilbon is 6 maand geldig en heeft een waarde van de ticketprijs - 2 euro administratiekosten.

VRAAG DE RUILBON AAN

  • Hoe kan ik mij inschrijven op de digitale nieuwsbrief van het cultuurcentrum?
    Dat kan via deze link.

TICKETS BESTELLEN

Nog vragen?  Neem dan telefonisch contact op. We helpen je verder of maken een afspraak.

NEEM CONTACT OP MET HET CULTUURCENTRUM